Bhaktapur .... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu Bhaktapur .... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu

Bhaktapur ....

Door: susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

21 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Lieve mensen,

Vandaag was weer een mooie dag we zijn lekker in bhaktapur geweest! Wat een mooie stad al moest je dr wel 11 euro voor betalen om naar binnen te kunnen. Na een lange taxi rit kwamen we als over verhitte mollen uit. En daar zagen we alle mooie gebouwen en een mooi uitzicht van Kathmandu. Eindelijk een rustige plek geen auto’s geen getoeter!

Na een uur rondgelopen te hebben namen we pauze op een tempel met zulk mooi uitzicht waaauw! Daarna zijn we weer rond gaan lopen en kwamen we allemaal leuke winkeltjes tegen. Daarna gingen we lunchen in een oude tempel, de club sandwich en als dessert hebben we de Royal bhaktapur yoghurt gegeten. Na twee hapjes had ik al genoeg. Daarna gingen we weer rondlopen en met onze “gids” Reto (zwitserse jongen) zouden we wel op een weg komen waar we een taxi konden nemen. Helaas eindigde we op het platteland. Maar van de helaaas was niet zoveel waar want het was er zoooo mooi en de lucht was zo schoon!

Na 3 uur lopen ging het van felle zon (na 1000x insmeren met factor 30 nog steeds een beetje verbrand) over in keiharde regen! Nu wilde we wel een taxi en na een uur verder gelopen hadden we die eindelijk gevonden. Helaas was de taxi chaffeur van christina, benjamin, enrico en mij niet zo slim en bracht ons naar het verkeerde adres daar stonden we dan midden in de Thamel terwij we naar Boudha moesten. We hebben wel 1000x keer gezegd dat we naar de boudha stupa moesten maar goed wij uit de taxi en kwamen in het mooiste hotel terecht waar we een verse fruit smoothie dronken. En de airco was zo fijn eindelijk een keer.

Helemaal opgefrist gingen we weer naar ons huis terwijl het met bakken uit de hemel kwam. Nu 5 uur later regent het nog steeds.

Morgen zouden we aan het werk gaan maar er hangt een strike in de lucht en dan gaat nepal dicht en mag niemand uit hun huis. Dus wie weet! (kan gevaarlijk zijn als demonstraten gaan gooien met stenen enzo)

Als we wel mogen werken zal ik s’ochtend naar het lily flower project gaan en s’ avonds naar het weeshuis!

Talk to you tomorrow again!
Sweet kiss


  • 22 Juli 2013 - 21:39

    Marloes:

    Hey Suus
    Heerlijk om zo alles met je mee te beleven en wat schrijf je het heerlijk op, ik zie het zo allemaal voor me gebeuren terwijl ik er nog nooit ben geweest!
    Het klinkt idd als vakantie, maar de serieuzere klus gaat dus beginnen!
    Het zal niet lijken op het vrijwilligerswerk dat mama en ik gedaan hebben maar ik weet zeker dat het je zoveel brengt!
    Geniet
    Groetjes tante loes

  • 22 Juli 2013 - 23:14

    Gertrud Schipper ( Vriendin Van Je Moeder):

    Hoi Suus, als ik het lees krijg ik in ieder geval de indruk dat je al snel van alles en iedereen bent aangesloten. Dat gaat dus prima.
    Vind dat je veel bijzonder dingen ziet en mee maakt....geniet daar vooral van ook al had je iets anders gehoopt.

    Kijk....die georganiseerde reizen en wintersport zijn nu al vast saai.

    Succes en pas goed op jezelf, Gertrud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 8751

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: