Van kano ... naar olifant ... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu Van kano ... naar olifant ... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu

Van kano ... naar olifant ...

Door: susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

03 Augustus 2013 | Nepal, Kathmandu

Lieve mensjes,

Tijdje niks meer van me gehoord. Maar ik was druk bezig.
Donderdag ben ik op zoek gegaan naar het weeshuis van Belinda. Was erg mooi, ook gehandicapte kinderen verblijven daar. Ik denk dat ik hier mijn geld ga besteden. De eigenaren waren erg lief en bleven met heel veel liefde praten over hun kinderen. Ze noemde het werkelijk hun kinderen. Hun dochter verblijft ook in het weeshuis tussen alle mensen, ze beschouwen de kinderen van het weeshuis als hun eigen kinderen. De liefde straalde er echt vanaf. Ik kreeg gelijk een goed gevoel bij deze mensen en bij het weeshuis zelf. Uiteraard heb ik deze dag ook weer gewerkt op mn eigen projecten.S’avonds gingen we eten bij het Roadhouse cafe. Hebben we heerlijke pizza’s en salade besteld. Nog steeds geen vlees. Ik heb al bijna een maand geen vlees meer gegeten!Vrijdag moesten we om 5 uur opstaan om naar chitwan te gaan. We kwamen aan met 4 uur vertragen om dat een deel van de berg was ingestort waar we overheen moesten met allemaal mensen eronder brrrr. Hele lange file. Eenmaal aangekomen, allemaal deet opgesmeerd omdat er malaria bleek te heersen, branden dat het deed, het was daar namelijk 45 graden met en luchtvochtigheid va 96% dus stonden onze poriën wagenwijd open.

Nou huppakee met zn alle de kano in en een jungle tocht maken. Waar we neushoornen hebben gespot en wilde zwijnen ohh en herten. Waarna we gingen slapen aangezien Christina en ik ziek waren geworden van het eten maar gelukkig voelde we ons na een paar keer overgeven al stukken beter.

De volgende dag weer om 6 uur op om van de olifanten safari te genieten. Eigenlijk zit dat ding voor geen ruk en was genieten anders maar de jungle was erg mooi. Al had ik wel heel veel medelijden met de olifanten daar. Op de terug weg weer 3 uur vertraging omdat er weer een berg was neergestort met mensen dr onder.Dr zijn ook weer nieuwe mensen gearriveerd. Twee engelse waardoor je de longen uit je lijf lacht ze zijn echt heel leuk en een Nederlandse!

Kuskus

• 03 Augustus 2013 - 22:12

J.A.A.Houthuizen:

Hallo Susan,
    We hebben weer gezien hoe avontuurlijk jouw leven in
    Nepal is. Fantastisch dat je dit allemaal meemaakt. Het is
    een heel aparte wereld die je ons beschrijft, een wereld
    waar wij geen idee van hebben. We hopen dat je dit ver-
    moeiende werk kunt volhouden.
    Vanuit Nederland weinig nieuws. Het is warm en iedereen
    is met vakantie.
    Doei !!!! Oma en Opa.

• 04 Augustus 2013 - 07:04

Tante Collie:

He Suus, t gaat nog steeds goed zo te lezen. Mooi meid wat een fantastische ervaring moet dit voor je zijn. Super dat je een goede besteding voor je geld hebt gevonden. Knap van je dat je dat niet te snel hebt gedaan. Ik begrijp ook dat wij niet moeten zeuren over de warmte , t kan altijd erger

• 04 Augustus 2013 - 07:21

Tante Collie:

deel 2 maar ff via de computer, met de telefoon verdwijnt er telkens een stukkie. Waar was ik gebleven , oh ja de warmte moet ik niet over zeuren, 45 graden en een enorme hoge luchtvochtigheid lijkt mij helemaal geen pretje. Die jungle ervaring zal ook wel fantastisch zijn geweest, enne laat die enge beesten maar daar. De tijgermug is al in Almere neergestreken en heeft voor een plaag gezorgd. Nou lieve schat, vermijd weggeslagen bergen en geniet er nog ff van, je bent over de helft!! Dikke zoen van tante Collie XXX

• 04 Augustus 2013 - 08:46

Kristal:

Suus wat een heerlijke avontuurlijke dagen heb je meegemaakt.. Een neushoorn spotten is bijna iets unieks omdat deze aan het uitsterven zijn (althans in Afrika).. Wij vonden het destijds daarom super speciaal er nog eentje te mogen zien in het wild.. Ondanks dat deze met een verrekijker nog een klein stipje was maar dat deed er op dat moment niet toe..

Wat fijn dat je nu waarschijnlijk je geld ergens kan achterlaten waar je ook een fijn gevoel bij hebt en het ook naar je gevoel besteed zal worden aan hetgeen waar het voor bedoeld is..

Geniet..!!

Liefs Wim en Krista

• 05 Augustus 2013 - 10:35

Jan Zwart:

Suus,

Goed onderdeel van je werk daar in de natuur. Kanooohen, neushoorns, olifanten geweldig.

heel goed van die mogelijke "geldelijke" bestemming. Tip: probeer af te spreken met die mensen voorafgaand aan het overhandigen van HET bedrag wat zij met jouw geld gaan doen. Mooiste is dat het onderdeel / aanpassing of wat dan ook aangeschaft kan gaan worden van jouw gift. Op deze manier heb je iets tastbaars waar je bij wijze van spreken jouw naam op kan zetten. wanneer je het geeft met "het gegeven "zie maar wat je er mee doet" is erg oppervlakkig.

Kotsen, eten , muggen en diaréé wat maak je wat méé ! Jammer genoeg hoort het een beetje bij de tropen als er niet zo goed op de hygiene wordt gelet en er dus veel bacterien over heen lopen.

Groet,

Jan

• 05 Augustus 2013 - 22:23

Joke:

Hoi Suus,
    Blijven je broeken nog wel om je gat hangen want volgens mij ben je al aardig wat kilo's kwijt.
    Maar wel een heleboel ervaringen rijker, je begrijpt nu natuurlijk wel waarom wij 30 jaar geleden helemaal overdonder waren van wat wij daar allemaal gezien hebben. De koek is bijna op hè? Geniet nog even!!!!
    Groetjes Joke