Full Moon .... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu Full Moon .... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu

Full Moon ....

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

24 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Daar zit ik dan. De ziekheid heeft mij nu ook te pakken. Gisteren al diarree, vandaag dacht ik dat het beter ging tot ik voor de klas stond en bijna flauwviel.
Dus hier zit ik dan in mn kamer maar een berichtje voor mn blog te schrijven al doet het internet het uiteraard niet.

Gisteren was een mooie dag heb de vrouwen lichaamsdelen geleerd en daarna gespeeld met alle opdonders van het weeshuis. Ik mis thuis zeker nu ik ziek ben maar ik kom er wel overheen! Voor ik het weet ben ik weer thuis.

Vannacht helaas niet zo goed geslapen. Mijn kamer genoten gingen uit en kwamen nogal luidruchtig en met veel licht de kamer binnen. Ik twijfel of ik hier mijn sponsorgeld wel wil besteden, ik heb het gevoel dat de leiding meer geeft om het verdienen van geld dan werkelijk om de kinderen. Uiteraard zou ik spullen kopen en niet geven maar ik heb het gevoel dat er geen goede dingen mee gebeuren.

De kiddos in het weeshuis zijn zo schattig das niet normaal ze willen altijd maar dat je ze draagt en er was er zelfs eentje in mn armen in slaap gevallen. Ze zeggen dat dit komt doordat ze vroeger nooit zijn vast gehouden dus zoeken ze veel aandacht en willen ze veel knuffelen. Helaas hebben veel kiddo’s luizen en ben ik als de dood om ze ook te krijgen. Maar goed dat zie ik later wel weer.

Eergisteren zijn we ook bij de boeddha stupa geweest waar het full moon ritueel was, heel mooi met allemaal kaarsjes en mediterende monniken. Helaas mochten we geen foto’s maken. Toen weer terug liepen midden in de nacht dachten we dat we opgegeten zouden worden door de 100e straat honden!
Gelukkig leven we nog haha. s' Nachts ga je je trouwens pas echt realiseren hoeveel mensen er dakloos zijn. Ze sliepen overal en nergens, was bijna angst aanjagend om te zien omdat veel mensen met hun ogen open slapen om alles in de gaten te kunnen houden. We liepen erg verbaast en geconcentreerd terug tot we heel hard gejank hoorden. 1 van de straat honden werd overreden door een motor. Hij leefde nog maar wie weet hoe lang nog.

En ome jan, s'morgens geef ik les aan vrouwen tussen de 20 en 59 en s’avonds werk ik in een weeshuis. Uiteraard kan het ook aan kleine kinderen maar ik heb zelf gekozen voor het lily flower project en dus vrouwen. Om ze te helpen minder onderdrukt te worden door hun man en engels te leren. We gaan morgen weer terug naar het leren van het alfabet!

Kusskuss


  • 26 Juli 2013 - 09:45

    J.A.A.Houthuizen:

    Hallo Susan,
    Oma en ik hebben vol belangstelling je reacties gelezen. Wij zijn blij
    dat het in feite met je goed gaat. Je verblijf in Nepal begint op een echt
    avontuur te lijken. We wensen je veel succes en doorzettingsvermogen toe.
    Je vader heeft gisteren onbegrijpelijke dingen op onze computer gedaan
    waardoor we nu pas contact kunnen zoeken. De gezondheidstoestand van
    Oma is ongewijzigd maar we blijven hopen op spoedige verbetering.
    Doei!! Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 8721

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: