Pohkara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu Pohkara - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu

Pohkara

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

27 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Lieve Luitjes,

Laatste tijd weinig van mij gehoord omdat ik met een buikgriepje in bed lag.
Gisteren gingen we om 05:30 richting Phokara! Na een busreis van 8 uur waar we in nederland maar 2 uur over doen kwamen we aan. Ik nog steeds ziek maar goed Phokara wil je niet missen uiteraard. Maar goed eenmaal aangekomen in het hotel dumpte we de spullen op de kamer en werden we alweer beneden gewacht voor de lunch (niet dat ik kon eten). Waarna we gelijk door gingen voor sightseeing (vrijdag en zaterdag zijn hier vrije dagen dus werken we niet). We gingen als eerste naar de Bat cave waar we wel 8000 vleermuizen konden zien, eenmaal binnen zagen we er maar 40 als het er niet minder waren.. Na veel glibberen en een vieze schoenen en benen en het kruipen door een klein gaatje zagen we weer zonlicht.

Hupakee weer de bus in en een rit van 20 minuten met uitzicht over de bergen kwamen we aan bij een mooie waterval waar vrij weinig te zie nwas maar goed het was heel leuk. Na weer een aantal foto’s gemaakt te hebben werden we weer verwacht in de bus. En gingen we weer in de bus voor 20 minuten en gingen we naar een andere grot, die afgesloten bleek te zijn door het moesson seizoen.
Dus wij baalde eigenlijk allemaal hebben we hier zolang voor in de bus gezeten?

De volgende ochtend werden we weer wakker om 4 uur om de Anapurnabergen te bekijken met zonsopgang! Dat wat erg mooi. We hadden geluk want we konden daadwerkelijk wat zien en dat kan meestal niet tijden het moessonseizoen. Dus dat was ongeveer wel het enige wat de reis het iig nog waard maakte. Na de bergen gingen we terug naar het hotel om te ontbijten en na het ontbijt gingen we naar een groot meer ook erg mooi! Alleen hebben we maar rond gepedeld voor 10 minuten wat ook totaal nergens op sloeg en daarna moesten we weer weg om weer terug naar huis te gaan.

Dus na een busrit van weer 8 uur zijn we eindelijk thuis hebben we gegeten en gaan we nu gezellig met z’n alle wat drinken en morgen gaan we weer aan het werk!

Dikke kus xx

• 28 Juli 2013 - 12:17

J.A.A.Houthuizen:

Hallo Susan,
    Oma en ik hebben weer met genoegen je uitgebreide verslag van je bustocht door
    Nepal gelezen. Je leven is een en al avontuur. Overigens zijn we blij dat we niet
    in jouw bus gezeten hebben. De tijd dar we zoiets leuk vonden ligt ver achter ons.
    In Haarlem is alles bij het oude. Joost knapt weer op! Ma gaat langzaam vooruit.
    Tante Moos en Rob zitten in Spanje. Robin fietst langs de Rijn en zit nu in de buurt
    van Basel. Jerom is van plan met de trein naar zijn ouders te gaan. Je ziet dat het
    volop vakantietijd is. Maar eerlijk is eerlijk: jouw vakantie ziet er het meest gewaagd
    uit. We bewonderen je doorzettingsvermogen en zijn trots op je!!
    Groet van Oma en Opa.

• 29 Juli 2013 - 16:46

Jan Zwart:

Zo Suusie tijd niets van mij gehoord. ben weer thuis uit het "overzeese", dus na een rustig weekend geen email etc weer even een reaktie.
    Volgens mij is het alleen maar vakantie daar maar goed dat heb ik al eeder gezegd. ook niets op tegen hoor.
    bergen, busreizen ok ok je bent weer veilig retour in Kathmandu d'as mooi. Super ervaringen hoop later natuurlijk wel de footoooo's te kunnen gaan zien in de vorm van een mooie presentatie lijkt mij geweldig op een vergelijkbare manier zoals je ons "over-de-strepp- getrokken hebt".
    groet, jan

• 30 Juli 2013 - 15:39

Petri Te Brake:

Ha, Suus,

Wij zijn afgelopen weekend terug uit Spanje en ik heb alle verhalen nu van je gelezen.
    Erg leuk. Boeiend.
    Jammer dat je beetje ziek bent. Het echte reigersdiarree. Veel drinken liefst ORS en evt cola.
    Als het lang aanhoudt kun je evt antibiotica kopen. (Cotrimoxazol). Maar het zal vanzelf wel overgaan. Wat goed dat je zo kritisch bent op waar je geld voor uit zou willen geven en hoe het dan besteed zou worden.
    Veel ontwikkelingshulp heeft ook met dit soort dingen te maken. Dat de sterksten dan juist over de hulp gaan beschikken en het dan niet ten goede komt van de zwaksten.
    Succes met je werk en keuzes!
    Misschien als het stopt met regen gaan je vader en ik zo tennissen.
    En Joost is inderdaad al behoorlijk aan beterende hand.

Groetjes en xxx Petri