Wow, wow, wow ..... cultuur, cultuur, cultuur - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu Wow, wow, wow ..... cultuur, cultuur, cultuur - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu

Wow, wow, wow ..... cultuur, cultuur, cultuur

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

20 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Lieve leuten,

Vandaag was weer een bijzondere dag. We liepen door een hindoeïstische tempel en de omgeving ervan. Na het betalen van 10000 roepies keken we onze ogen uit. Allemaal los lopende apen, koeien en kippen. Super mooie gebouwen en geschminkte mannetjes en wow wat een uitzicht over Kathmandu. We genoten met volle teugen van het uitzicht en al het moois, tot onze guide zei; Do you smell that. En ja hoor wij roken het de geur van verbrand haar. De grappen werden gemaakt; Mmmmm we are inhealing the air off a burning body.. Mmmm it’s nice don’t you think. Het was de warmste dag tot nu toe felle zon, bijna iedereen verbrand. Behalve Christina en ik! Maar goed we keken onze ogen uit naar hoe er al lijken aan het verbranden waren en hoe er lijken klaar gemaakt werden voor het verbranden. Je kon zo zien wie de rijke stinkers waren en wie de arme.

Het rare is wel dat het as in de rivier wordt gegooid en daarna iedereen die bij de ceremonie was zich er in moet wassen. Smerig idee!

Na deze tempel gingen we naar de monkey temple, haha ook weer erg mooi een groot gebied met veel apen en natuur en heel veel gebedsvlaggen! Heel wat mooie foto’s kunnen maken daar van het enorme uitzicht en de apen en natuurlijk ook gebouwen. Daarna kwamen we aan in Patan een hele oude stad waar veel mooie gebouwen waren en we heerlijk gelunched hebben stiekem weer eeen club sandwich genomen ipv rijst hihi. Na Patan gingen we door naar een andere tempel en daarna nog een we hebben vandaag 5 plekken bezocht het was bloed heet met de zon. En op de weg terug naar huis begon het uit het niets keihard te regenen en te onweren!

En nu ben ik lekker thuis ben dood moe straks voor de laatste keer bij het gast gezin eten en slapen en morgen wordt ik verplaatst naar het vrijwilligershuis!

Ome jan: Er zijn weinig fietsers hier, voornamelijk brommers en motoren, en wees maar niet bang. Als je mn vorige berichten hebt gelezen zie je dat ik nog ga werken,. Maar de eerste week was een acclimatisatie en cultuur week!

• 21 Juli 2013 - 03:23

Jan Zwart:

OK Suus eindelijk dan je gaat naar het vrijwillegershuis dan ga je aan de slag. ben heel erg benieuwd wat je daar aan gaat treffen. heb je ook al collega vrijwillegers getroffen die daar ook heen gaan samen met jou of zijn dat de zelfde waarmee je de acclimatiserings vakantie doorgebracht hebt??

Mooi he die tempels met al het gekrioel van allerlei soorten mensen en kleuren. Geen last meer van bedelaars???
    groet, jan

• 21 Juli 2013 - 09:03

Tante Collie:

Zo dat waren weer mooie belevenissen Suus. Tot nu toe leek het idd wel een vakantie. Ben benieuwd naar de foto's. Wens je heel veel suc6 met t geven vd Engelse lessen Suus.

• 22 Juli 2013 - 22:50

Joke:

Hoi Suus, wat hou je ons goed op de hoogte, als ik het zo lees kan ik me helemaal inleven in wat je allemaal ziet Jan en ik zijn hier ook allemaal geweest. Alleen 25 jaar geleden wij huurde fietsen en stonden samen met de olifanten te wachten voor het verkeerslicht. Na 25 jaar is Nepal nog steeds een van onze mooiste vakantie's, Groetjes Joke