Cultuur en jawel natuur... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu Cultuur en jawel natuur... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu

Cultuur en jawel natuur...

Door: susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

19 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Heeey lieve luitjes,Wat zijn de nachten hier slecht zegt! Ik heb nog geen nacht langer dan 3 uurtjes kunnen slapen. Zelfs door mn oordoppen hoor je de honden blaffen of ratten vechten buiten je kamer.

Gisteren heb ik een lange dag gehad dus om eerlijk te zijn geen tijd gehad om jullie te schrijven. Uiteraard begon onze dag gisteren met Nepalese les! Ik snap echt niet waarom ik zo slecht ben in talen, ik doe echt mn best maar het wil gewoon niet lukken! Na de les zijn we naar het oude deel van de stad geweest na de Garden of Dreams. Het was een erg mooi park en het was rustig, zonder enig geluid. En ja dit is zeldzaam in Kathmandu! Hier hebben we ook geluncht, ik kon geen rijst meer zien dus heb de hamburger genomen. Het was erg “duur” in Naplese bergippen. Maar wel heel lekker!

Goed na de uitbereide lunch zijn we naar het oude stads gedeelte gegaan. 750 roepie voor mensen uit andere landen. Wij verder kijken en zijn bij een andere ingang naar binnen gesneekt. Het was erg mooi daar wat hebben we genoten van de oude gebouwen! De grappig uitziende mensen en de levende god. Klein meisje in heel veel versiering zag er eigenlijk wel zielig uit had een beetje medelijden met haar. Daarna was het tijd voor onze dans les. Alweer. Jeetje wat ging het weer slecht niemand kan echt dansen van onze groep, gelukkig kon de lerares er vandaag ook de lol wel van inzien! Hierna zijn we gezellig gaan eten en wat gaan drinken!

Vandaag zijn we naar de bergen gegaan WAAAAAAAUW wat was dat mooi heerlijke frisse lucht die we al dagen niet gehad hebben. Wat genoot ik daarvan de hele bus vol vrijwilligers waren diep aan het in en uitademen om zoveel mogelijk schone lucht binnen te krijgen. Wisten jullie dat het doorbrengen van 1 dag in Kathmandu gelijk staat aan het roken van 40 sigaretten! Kunnen jullie je nu in beelden hoe mijn luchtwegen en longen voelen en hoe erg ik dus genoten heb van deze paar uur in de bergen. We hebben 3 uurtjes gewandeld en kwamen aan bij een boeddhistische klooster waar we een kijkje mochten nemen zonder schoenen uiteraard. Toen kwamen we dr achter dat 3 van onze mede vrijwilligers las hadden van bloedzuigers IEEEEEHL. Gelukkig was het mij bespaard gebleven na het 6x doorzoeken van mijn benen. Wou de tempel van de boeddhisten is zo mooi. Helaas mochten we daar geen foto’s nemen.

Iedereen was teleurgesteld dat we weer weg moesten uit de bergen en de smerige dampen van Kathmandu weer moesten opzoeken. Na snel gelucht te hebben gingen we naar de Thamel met Christina (Zwitsers) en Enrico (Spaans). Lekker wat dingetjes gekocht waarna we terug gingen naar het kamp om avond te eten. Echter was Benjamin (Zwitsers) jarig dus namen we hem als verrassing mee uiteten. Met Christina, Enrico, Maya(Duits), Fredrico (Spaans).

Nu ben ik lekker weer thuis en heb lekker gedoucht in het gezelschap van 4 hagedissen op het plafond die steeds dichter bij kwamen als ik even niet opletten! Morgen gaan we weer lekker reizen en ik zal jullie op de hoogte houden!

Dikke Dikke Kus

PS: Aaarrghhh, ik ben te groot voor de wc;s hier in restauranten en nu heb ik een enorme bult op mn hoofd haha.


  • 20 Juli 2013 - 03:26

    Jan Zwart:

    He volgens mij ben je daar alleen maar om te eten en ja dan moet je zeker naar de toilet. gelukkig hebben ze dan nog een toilet. wat een dingen krijg je allemaal te zien. Oud Kathmandu met zijn heeeel oude houten huizen ( houtsnijwerk) heel erg mooi. Maar ja natuurlijk wordt daar weer geld voor gevraagd.
    wel een heel internationaal gezelschap daar, maar begrijp het eigenlijk nog steeds niet zo goed. Waar bestaat jou vrijwilligerswerk nu eigenlijk uit. Toch niet alleen het betalen van jouw accommodatie aan je gastgezin. Je zou zelf toch les gaan geven , maar begrijp uit jou verslaggeving alleen maar dat jij dansles en taalles krijgt?
    Have fun and absorb the other culture and do not inhale to much fumes!!
    Titjaks / hagedissen zijn goed in je kamer die vangen de vliegen. Bloedzuigers voor oppassen waanneer in de natuur is het beter om lange broek te dragen want die zal je toch niet oppikken in de stad.!!

    Groet, jan Oom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 8720

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: