Nepalees leren en dansen :-) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu Nepalees leren en dansen :-) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu

Nepalees leren en dansen :-)

Blijf op de hoogte en volg Susan

17 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Het is eindelijk zo ver ik Susan van den Boogaard kan vloeiend Nepalees. Vandaag was de eerste les. De lerares is niet zo heel goed maar goed we doen het ermee. Na onze les zijn we richting de Thamel gegaan met de taxi de mooiste auto's op de straat. Wat een helse rit was dat! haha, het zijn de beste chauffeurs daar ben ik zeker van overtuigd en ze kennen hun stad erg goed. Maar van hobbels en smalle wegen hebben ze niks.
DE meest hobbelige rit in mn leven, een aantal keer mn hoofd gestoten tegen het dak en gevreesd voor onze en andermans leven.

De taxi chauffeurs houden met niemand rekening.Maar goed bij de Thamel was het aan het begin erg leuk lekker hebbedingetjes gekocht! Lekker gelunched the world most famous Mo:Mo. Was erg lekker. Na de lunch gingen we wat meer de marktjes op. Waar we gewerden van alle auto's en motoren die om de seconde aan het toeteren waren! They where driving me CRAZY. T ging zelfs zo ver dat ze letterlijk voor je stil stonden en naar je gingen toeteren ipv even vragen of je aan de kant wilde gaan.

Ben er wel achter gekomen dat ik mijn afding kunsten nog wat moet aanpassen of wel leren. Maar dan denk ik het is al zo weinig hoe kan ik nou vragen om nog minder! Maar aan het einde van dedag ging het steeds beter van 650 roepies naar 250!

Ook waren we weer wat hindoeïstische tempel tegen gekomen helaas waren deze door het mos helemaal groen geworden.Goed terug gekomen bij ons gast gezin kwam de cursus Nepalese dans. Ik denk dat de lerares nog nooit zoveel idioten bij elkaar heeft gezien. Onze groep kon er geen bal van! haha maar wij hebben er zeker om gelachen! Sollie kan geen fotos hier plaatsen, dus dat vraag ik aan mijn lieve papa om te doen.

Dikke kus.

  • 18 Juli 2013 - 03:05

    Jan.zwart:

    Suus,

    je gaat toch ook nog wel engelse les geven want dit lijkt erop dat je alleen maar toeristisch bezig bent??
    Maar wel heel leuk natuurlijk. Denk er wel om Suus heel veel ongelukken gebeuren met taxi's en lokale bussen. Taxi chaufferurs aanspreken en zeggen dat ze rustiger moeten rijden kan geen overbodige luxe zijn. is wel spannend en lachen met een groep in de taxi maar effect kan vervelend zijn.
    Jammer dat er geen filmpje bij zit van jullie dans. houden wij nog te goed. Wanneer zien wij een foto van jouw gastgezin??

    jan Z

  • 18 Juli 2013 - 08:16

    Tante Collie:

    Je hebt het schrijverstalent van je vader. Erg leuk suus!. inmddls ook wat foto's gezien. Hier een reisverslagje v e Hollands dagje 4-daagse van Nijmegen om grote broer aan te moedigen: 6 u

  • 19 Juli 2013 - 09:40

    Tante Collie:

    oeps de helft van mijn bericht is verdwenen ?! Dus nog ff een klein stukje er aan toevoegen:
    6 u op, opaatje opgehaald en op naar Groesbeek! Onderweg komt de melding dat grote broer een hamstring blessure heeft en niet mee gaat lopen. Zijn advies keren en weer naar huis. Maar dat hebben wij niet gedaan en daar hadden wij geen spijt van. Aan de kant staan swingen en aanmoedigen was een groot feest. Als jij nog een overweegt hem te gaan lopen Suus kom ik je zeker aanmoedigen ;)
    Waarschijnlijk ben jij nu druk met je Engelse en Nepaleese lessen want ik mis nog het verslag van gisteren, ben wel weer benieuwd naar je nieuwe belevenissen................... x-ie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 723
Totaal aantal bezoekers 8675

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: