Gastgezin en meer .... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu Gastgezin en meer .... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Susan Boogaard - WaarBenJij.nu

Gastgezin en meer ....

Door: Susan

Blijf op de hoogte en volg Susan

16 Juli 2013 | Nepal, Kathmandu

Lieve achterblijvers,

Het verkeer in Kathmandu is verschrikkelijk! Als ze hier een boete zouden uitschrijven voor onnodig toeteren zou de regering per dag miljoenen ophalen! Ik heb mijzelf deze dag meerdere malen afgevraagd of ik de overkant van de straat wel zou halen. Niet alleen dat is even wennen.Ook de straat kinderen en bedelaars zijn moeilijk te negeren ze gaan aan je kleren hangen en je hand vast pakken en als het even zou kunnen zouden ze je met kleren en al opeten denk ik.

LET OP, ze hebben hier niet alleen straathonden overstraat lopen maar ook de straatapen kom je overal tegen. Het wordt je dan ook ten strengste afgeraden om op straat te eten. Tenzij je opgehaald wil worden door apen tanden. Lijkt mij niet echt een pretje om eerlijk te zijn.
Het laatste was heel erg wennen is is het 3x per dag rijst eten!Wat me weer meeviel is dat mijn gast gezin ook met de linker hand eet. De bedde vallen echter wel tegen het is eigenlijk gewoon hout! Maar goed

Vandaag zijn we projecten gaan bezoeken! Zelf heb ik gekozen om overdag te werken op het little Flower project, het leren lezen schrijven en engels leren aan jongen vrouwen s'avonds ga ik werken op het weeshuis, vandaag zijn we daar dus al geweest en de kleine jongetjes sprongen bijna gelijk in je handen. Helaas mag je niet echt foto's maken daar.Goed na dit achter de rug te hebben werd het tijd voor een beetje vrije tijd! En zijn we met een groep van 3 zwitserse een italiaan en een duitse op stap geweest. We kwam per ongeluk een hele grote tempel bezig en man o man wat was die mooi Heb echt van mijn eerste dagje genoten!Ik hoop dat dit een goede start is voor de rest van de maand!

Dikke kus

  • 16 Juli 2013 - 20:14

    Krista:

    Hi Suus!
    Wat een nieuwe belevenissen allemaal..!! In het begin allemaal zeer spannend en strak als je weer in Nederland bent mis je die chaos, kleine schattige jongetjes die je 'bespringen' en overstekende wilde apen.. Tijdens het familie weekend verwachten wij natuurlijk wel van jou een typische maaltijd uit Nepal.. Met alles er op en eraan.. Bij het gastgezin zou ik maar alvast een kookworkshop inplannen.. Tijdens je gemaakte diner worden we dan begeleid met groot scherm met daarop alle foto's..
    Geniet ervan..!! Volgende verhalen met foto begeleiding..?!
    Liefs xx

  • 16 Juli 2013 - 20:26

    Corriewieg@ziggo.nl:

    Hé Flower Power Suus, wat goed dat je 1ste keus om Engelse Les te geven 't ook is geworden, toppie hoor. Je hebt in de afgelopen twee dagen al veel leuke belevenissen met ons gedeeld, hoop dat er nog veel mogen volgen :) x-ie

  • 16 Juli 2013 - 22:06

    Tante Mosiemoos:

    Hoi Suus, wat hebben we het hier in ons kikkerlanden eigenlijk goed he! Maar toppie hoor wat je doet! X mosiemoos

  • 17 Juli 2013 - 04:03

    Jan Zwart:

    suus wat een mooie spannende verhalen. Ik kan het helemaal voor mij zien. Hartsikke leuk dat je al goed kennis gemaakt hebt met een ander aantal expats. Toch maar proberen om stieken even wat fotoos te maken want buiten je berichten moeten we afen toe natuurlijk ook wel wat foto indrukken krijgen wat je daar allemaal aantrefd.
    je moet ook nog naar de lijkverbranding gaan hoor?? Rijden er nog veel fietsen in de stad of zijn dit allemaal scooters geworden??
    Lekker joh drie keer per dag rijst, lekker voedzaam!!Gebakken banaantje is ook lekker.
    Groet, jan

  • 17 Juli 2013 - 08:48

    Sher-pa:

    Je loopt voor op ons, want als ik dit schrijf dan heb jij er al weer een ochtend op zitten, met veel lawaai, stof, onbekende geuren, rondscheurende taxis, bedelende kinderen, rondhangede snotapen en de altijd aanwezige heilige koeien. Niet zijnde autos natuurlijk. Over chaos gesproken, moet je is een keer in een taxi gaan zitten en zeggen dat je snel ergens naar toe moet, dat is chaos, neem dan wel oordopjes mee, want hij toetert alleen maar aan een stuk door met ruitenwissers aan ... Vandaag naar de markt leuk hoor, wel afdingen hé. We spreken elkaar wel weer op skype, ben benieuwd naar je verhalen van vandaag.

    dikke kus

    sher-pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susan

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 8718

Voorgaande reizen:

15 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: